Tourist Trophy - recenze
Grafika - GT4 s motorkama. Přesně to,
co jste od toho čekali, takové to bude. Na první
pohled skoro reálné, krásně udělané
motorky, pěkně vymodelovaní jezdci, včetně pohybů při
řazení, brždění, jen to padání je
pravda slabší - no co máte co padat, že?:-) Hodně mě
potěšilo, že každá mašina má svůj "kokpit"
Zvuky
- asi dobré:-)) Těžko říct, neznám ty motorky
naživo, ale každopádně kravál je to slušný,
byť si dovedu představit kvalitnější ozvučení v
nějakých detailech, byl jsem spokojený. A úžasné
je svištění větru.
Hudba - sama o sobě by celkem ušla,
ale výběr nesmíte začít srovnávat s GT4
- tam dělala "Library" opravdu čest svému jménu,
tady v TT je cca 30 songů, možná míň. Většinou
techno tracky, trance, prostě akčnější věci, rock, funky
nebo klasiku tu rozhodně nehledejte. Ale celkem se to k těm
motorkám hodí - rozhodně mi hudba nevadila.
...jak
že se to hraje?
No to je celkem těžké popsat... Ze
začátku přijde frustrace, že se nezvládáte
vejít do žádné zatáčky, věčně
končíte na boku v kačírku ...naštěstí, pokud
nejste úplně leví, tak třetí kolo se stejnou
motorkou už zajedete slušně a myslím že za jedno delší
hraní se vám motorka dostane do ruky a stanete se
univerzálním jezdcem:-) Stačí vnímat
ukazatel "rady brždění" který je v principu
stejný jako u GT4, byť je umístěný víc
bokem vašeho pohledu a občas splývá s tratí, a
pamatovat si, že motorka je spíš nedotáčivá,
zvlášť pokudbrzdíte ještě v první polovině
oblouku, takže musíte najíždět do zatáček s
mírnou rezervou... Ale po dvou dnech hraní nebo cviku
na určitě trati, se budete projíždět celkem jistě a v
kačírku se octnete jenom když se zasníte, jaký
by to bylo jet na tom CéBéeRku opravdu 300km/h (a pak
najednou bum, zatáčka:-))
Co se týká
ovládání, celkem klasické -(standardně)
levá páka-zatáčení/náklon
dopředu, záklon dozadu, křížek plyn, čtvereček
brzdy (obě) R2 zadní brzda, L2 zalehnutí...to je asi
tak vše důležité... Díky tomu, že můžete přenášet
váhu dopředu dozadu, jdou dělat celkem snadno na motorce
skopičiny ve stylu dobrždování na předním
kole, nebo jízda po zadním, taky při troše cviku jde
jezdit smykem přes přední kolo (nejsem motorkář,
neumím popsat) a i z toho kačírku přijdete na to jak
se zachránit.
Tohle všechno, co jsem popsal, přispívá
k tomu, že máte pocit reálné simulace - pěkně
to vypadá, pěkně to zvučí, dobře se to ovládá,
pocit z rychlosti rozhodně máte, kamery jsou použitelné
(zezadu, za řidítky a bez ničeho)...jenže...kámen
úrazu je stejný jako u GT4...
soupeří,
obtížnost - opravdu nechápu Polyphony, že dělá
stále stejnou chybu...
Začnu ale od jinud - Hra NENABÍZÍ
kariéru, jaká je v GT4. Hra vás v tourist modu
šoupnu na screen, který je podle mého názoru
vyloženě hnusný, kde máte na výběr - licence,
practice, garáž, vyhrát motorku, vybrat kombinézu
a cca 23 závodů. Licence jsou staré známé
už z GT4 - 4 druhy licencí, různá náročnost,
naštěstí žádné cofee breaky:-), vesměs
snadné, i eS-kové licence můžete zajet jen tak "z
první" když jste hráli GT4 a TT už aspoň den.
(BTW: nová je jen jedna trať, Valencia-ale je hodně
dobrá)
Practice jsem ani nezkoušel, předpokládám
zkoušku ježdění volně po trati...
Garáž je
myslím všem jasná - vybrat motorku, vyladit, nastavit
náklony při zatáčení, posed na mašině,
převody, sílu brzd atd.
A ona změna - v GT4 jste měli
penízky, tady prostě jezdíte "výzvy"
kdy si vyberete firmu, typ motorky a pak musíte splnit "úkol"
- ten je téměř vždy stejný - s vaší
"vysněnou" motorkou porazit její ekvivalent ve
dvou, třech kolech, případně se udržet alespon 10s v kuse
před soupeřem. Pak je mašina vaše. Při výběru, kterou
mašinu chcete vyhrát jste omezeni jen tím, jakou
licenci už máte... V případě, že hru hrajete jako
já a licence jsou první, co hrajete, aby vás
později nezdržovaly, tak pak si hned jako první motorku
můžete vyhrát klidně závodní Kawa. Ninja o
výkonu 184koní a jste za vodou...
Samozřejmě -
závody jsou stejně jako u serie GT rozdělené do
určitých tříd, takže na určité závody
potřebujete 250cc, 750cc, historické, pouze silniční,
nebo v úpravě na závodní...klasika, nějaké
překvapení u někoho? Hlasí se někdo? NE...no
nepřekvapuje mě to:-)
Problém nastává, když
chcete jet závod...
a) soupeř může být pouze
jeden, maximálně 3 - no to si z nás dělají
srandu... ale dejme tomu. v určitých místech je vidět,
že když se sejdou všichni 3 před vámi (což zase zrovna
moc často nebývá) a vidíte třeba i velký
kus trati v jeden okamžik(stalo se mi to na Infineonu,po vracečce
kdy vidíte vlásenku levá pravá ostřejší
levá volná pravá rovinka šikana vracečka do
cíle), herní framerate mírně poklesne a cítíte
minimální zpomalení... takže asi to fakt líp
nešlo.
b)AI...prokletá AI soupeře... UPLNĚ ten samý
"průser" jako GT4... Soupeři jsou slabí - a
nechápu, že autoři to ještě nevyvážili tím
stylem, že do volné kubatury, vám jako soupeře klidně
dám proti vašemu "litru" 600cc motorku - to je pak
panečku soupeř! Díky letmému startu máte aspon
půl kola koho dohánět;-) - nevím, proč "počítač"
nevybere soupeře úměrně výkonu vašeho stroje!?
Další věc - umělá inteligence je stejně tupá
jako v GT4 v tom že do vás klidně napálí v
plné rychlosti na rovince, ale dejme tomu, to se zase tak
často nestává, že by jste se poflakovali na konci
cílové rovinky... na druhou stranu, mám i pocit,
že soupeř občas dělá chyby, jede přes patníky,
(sice jsem ho neviděl spadnout) ale nejezdí úplně
dokonale.. Problém je ale jak už jsem říkal u toho,
že soupeře máte pouze 1-3 a ještě většinou na slabších
strojích... a jen kvůli tomu, abych měl soupeře, tak si
nebudu sám volit slabší stroj:-/
díky
tomuto, NENÍ problém při svižné, čisté
jízdě vyhrát jakýkoliv závod většinou
napoprvé... JEDINOU vyjímkou, na kterou jsem zatím
narazil, byl poslední 23. závod, který se vám
otevře až po dojetí TT šampionátu, kde jedete
všichni na "endurance" motorkách a je vidět že
soupeři mají podobně výkoné stroje, takže pak
je to konečně zajímavé a aby jste vyhráli,
musíte jet opravdu bezchybně a trať znát... ale i tak
- není to trochu málo??
Když to zhrnu - řekl
bych, že se jedná opravdu o motorkářskou kopii GT4 -
s tím, že nemáte kariéru, nemáte tuning,
jsou tu stejné tratě (až na jednu navíc a hajzlácké
nečekané změny u tratích starších) máte
stejně špatný požitek ze soupeřů a na hře vás pak
musí bavit to, že si užíváte samotnou jízdu,
nebo budete jezdit na čas...
PS: ještě že mě vždy víc
brali auta...;-)