Jdi na obsah Jdi na menu

Everybodys Golf - recenze

22. 8. 2007

ObrazekVčera jsem si hru celý natěšený donesl domů a hned jak to šlo, rozbalil a spustil. Ještě před popisem hry bych chtěl zmínit 2 věci, jedna potěšila, druhá nikoliv. Ta první, pozitivní, je, že hra má i český manuál, který JE potřeba. Druhá věc, negativní, je, že hra ukládá 802kB velký save(zdejší databáze bohužel nekecala;-)). Být takhle žravá hra každá, tak kupuju MMC jak na běžícím páse. Ale kam se to hrabe na ESPN Hockey 2006 se 4MB savem;-))
Po spuštění hry vás uvítá klasika,tvoření profilu/hráče. Save jich může obsahovat asi 5, takže rodiny budou happy;-) Hned potom se dostanete doslova na rozcestí v menu, které působí na první pohled jednoduše ale nepřehledně, trošku jsem váhal kudy se kam proklikám, ale při druhé návštěvě už se vyznáte. Doporučuju ihned vlézt do options a zkontrolovat některá nastavení a rozhodně vypnout hudbu, něco tak hrozného jsem dlouho neslyšel - strašně rychle vám totiž během hraní začne lézt na nervy:-) O tomhle v recenzích rozhodně nekecali:-) Raději si pusťte radio;-)
V úvodu hry máte k dispozici několik možností, drtivá většina se na vás ale teprve chystá a zatím je zamknutá, takže si vyberte 1 ze 4 postav, jednu ze 3 holí (které zatím udávají i obtížnost) jednoho ze 3 "nosiče holí" a jdeme na to! Teda na jeden ze tří turnajů:-)
Předně se musím přiznat, že od hry jsem čekal jednoduchou hru s líbivou grafikou, která bude náročná jako pro 3leté dítě a budu sotva mačkat "x" pro odpal a vše bude samo směřovat k minus dvaceti pod par...johoho...tak to teda ne:-) Hra mě velmi pozitivně překvapila!
Předně, než půjdete na ostrý turnaj, přečtěte si manuál, ať víte jak se vůbec ovládá kamera (hodně pomůže v orientaci) a jak se dělají falše, podseknutí a další prvky. Taky bych asi doporučil dát si první turnaj v tréninkovém modu, jinak skončíté +50 nad par:-))
Jak už jsem se zmínil, čekal jsem jednoduché odmačkávání úderů, spočívající pouze v nastavení síly úderu. Tato možnost tu taky je - když si vezmete "začátečnickou hůl" - pak nestrefujete přesnost úderu, pouze sílu) ale je asi opravdu pro děti. Při normální "standard" holi určujete (samozřejmě kromě směru) sílu, přesnost (do jakého místa míček udeříte) plus se dají nastavit 2 stupně falše ve 4 směrech (levá,pravá, spodní pro zaseknutý míček a horní aby se kutálel víc). Zdá se to jednoduché, ale z počátku to chce koordinaci rukou a uvědomění co máte vlastně mačkat, mě se často stávalo, že jsem zapoměl určit přesnost a míček pak letěl snad i mimo mapu:-))
Mnohem jednodušeji je vymyšleno patování (ale o to těžší je provedení a úspěšnost) - tam určujete pouze směr a sílu. Greeny jsou pokryty klasickou mřížkou, na ní probíhají takové tečky, které určují svah. Jednoduché, přehledné.
Co se týká obtížnosti, vypadá zatím vyvážená, po tréninku jsem si dal hned dva ostré turnaje pro začátečníky a první jsem vyhrál o jeden odpal při 18 jamkách zahrátých celkově na par (+/-0) a druhý jsem dlouho vedl a pak jsem zprasil 3 jamky za sebou buknrama a vodou:-)) Takže +12 a 13. místo:-(
Krom hlavní části obsahující klasické hřiště (kterých je kolem 16, mám pocit. Když už jsme u těch čísel - hráčů/postaviček za které hrajete/ je na výběr kolem 24, cca 6 holí, 8 míčků(obojí přináší určité bonusy, zatím neodemknuto, pak různé oblečky, další nosiči holí, atd. To vše odemykáte za penízky/body, které získávate plynule během hraní za každou úspěšnou jamku, přesnější příblížení, dostanete bonusové body i za birdie atd.) jsou tu 2 hřiště jako variace na minigolf, který má ovšem specifické pravidla - máte jen 2 údery, je bodovaný tak, že z čím větší dálky se strefíte, tím více bodů máte, jamky jsou uprostřed takové "pánve" takže je teoreticky mnohem snažší se strefit. Teoreticky píšu proto, že býváte na greenu cca 20 metrů daleko a terén bývá velmi spádovitý a sem tam je tu taky nějaká překážka a hodně vody:-) Ale tenhle minigolf má příjemnou vlastnost že vás nutí se zlepšovat-a za dobré skóre-voila-další bonusy-překvapivě;-)
Aby jste na tohle všechno ještě dobře viděli, hra má celkem složitý systém ovládání kamery, kterou se můžete rozhlížet, cestovat po mapě a dívat se z ptačí perspektivy. Ovládá se celkem nestandardně - levou páčkou se rozhlížíte, pravou otáčíte s kamerou kolem osy, kterou tvoří odpaliště, trojuhelníčkem jedete ve směru odpalu,křížkem na opačnou stranu a pak ještě nahoru/dolu měníte náklon kamery. Když už popisuju ovládání, čtverečkem měníte styl/max.sílu/přesnost odpalu, kolečkem odpalujete, R1,L1 měníte hole.
K tomu všemu, jak se to hraje, musím ještě podotknout, že mě překvapila i grafika, která je opravdu moc pěkná. Sice postavičky jsou infantilní manga styl, ale tak nějak si zvyknete a nevadí to. Celá hra působí takovým odlechčeným tónem, pro děti, ale opravdu klame tělem, řekl bych že jde o plnohodnotný golf se vším všudy, jen to má dětský kabátek, ale zahrají si jak dospělí, tak (věřím tomu,otestuju časem s neteří) i děti. K těm vtípkům - včera mě třeba pobavilo, když jsem odpálil do vody a míček mi pak byl vyloven a postaven vedle vody a pak jsem mohl sledovat, jak můj "caddie" smutně kouká do vody a hledá míček:-))
Co se týká záporů, už už jsem se včera chystal, že sem prsknu několik sprostých slov za nemožnost dostat se zpět do menu bez restartu PS2, ale to je to moje nečtení manuálů:-) Na to pozor, vážení, do menu se leze šílenou kombinací "L2,L1,R2,R1,select a start zároveň":-) No koho by to napadlo:-) Totiž při turnaji jsou na selectu tabulky skore a na startu ptačí pohled na hřiště.
Druhá věc, kterou jsem uvažoval, že zkritizuju, měly být chyby v grafice, které se projevovaly při přesunu kamery po hřišti - takové linky, čáry (bílé) zleva doprava...jako by se něco špatně překreslovalo, nebo jste byli v kleci a najednou zahlídli mříže...no pak jsem přišel na to, že to je vítr:-) Je tu znázorněn i graficky. Krom toho pozor, jedna vychytávka - směr větru můžete zjistit i vyhozením trávy do vzduchu! Cha! Kde tohle najdete!!:-))
Už opravdu nevím co dodat - grafika-pěkná, hratelnost, zatím výborná, hodně bonusů, takže trvanlivost hry taky teoreticky zaručená, obtížnost nastavitelná a vesměs to vypadá že bude tak akorát... Rozhodně po včerejšku těch 350kč nelituju;-)

Doplnění: hra má v singleplayeru kromě turnajů také mod "VS" kdy hrajete přímo jeden na jednoho s počítačem a za každou jamku, zahranou lépe než soupeř, máte bod, po 9ti jamkách vyhrává, kdo má víc bodů. Poražením soupeře získáváte možnost za něj hrát. Jak jsem si všiml z intra, ve hře půjde hrát mj i za JAKa z Jak&Dexter!!:-)